راهی به آسمان

راهی به آسمان
ورود شما به راهی به آسمان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .

تبلیغات



معرفی رژیم غذایی مناسب برای تندرستی • مجله پزشکی مجله اتون • اتون

 

 

  • معرفی رژیم غذایی مناسب برای تندرستی • مجله پزشکی مجله اتون • اتون

    رژیم غذایی مناسب

    رژیم غذایی مناسب برای کسی که میل دارد بهداشت را رعایت کند ، این است که سبزی زیاد و میوه جات را غذای اصلی خود قرار ندهد.زیرا غذاهای نرم کننده، خون را کم کرده و می سوزاند و غذاهای سنگین نیز بلغم آور بوده بدن را سنگین می کند.بلکه میوه جات و سبزی جات باید به عنوان مکمل مصرف شوند. با ما در این مقاله از مجله پزشکی مجله اتون همراه باشید.

     رژیم غذایی مناسب برای تندرستی عبارتند از:

    ۱-گوشت به ویژه ماهی و مرغ، گوشت، بزغاله، گوشت گوساله و گوشت بره بی چربی.

     
    ۲ – گندم که خوب پاک و تمیز شده باشد و هیچ گونه تخم علف و غیره در آن نباشد تا نان خوب دهد. نیز میوه جات و سبزیجات که منبع ویتامینهای مورد نیاز بدن میباشند .

     
    ۳- شیرینی هایی که با مزاج هر فرد سازی داشته باشد، یعنی متناسب با مزاج کنونی او باشد (به ویژه شیرینی های طبیعی – عسل، خرما، کشمش…).

     
    ۴ – نوشابه ها که باید خوشبو، خوش طعم و تازه باشند.

     
    در غذای روزانه نبایستی غذای دیگری غیر از چهار نوع بالا قرار گیرد، مگر برای رژیم بیماری یا در دست نبودن یکی از آنها. در بین میوهها آنهایی که مشابه غذا هستند عبارتند از: انجیر، انگور، مشروط بر اینکه این میوهها کاملاً رسیده و شیرین بوده و از هرگونه کرمازدگی، از قارچ ها و سایر عوامل انگلی در امان باشند و نیز خرما در سرزمین هایی که به خوردن آن عادت دارند، این ها که گفته شد به نوبت خود خوب و مفید است.
    برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب ،به یاد داشته باشید که غذا را نباید بدون اشتها خورد و تا اشتهای حقیقی پیدا نشود تناول ننمایید. در زمستان غذایی بهتر است که گرمی و نیرو دهد، برعکس در تابستان غذایی مناسب است که اندکی سردی بخشد و یا گرمی آن اندکی باشد. مثلاً خوردن کره در زمستان خوب و تابستان سودمند نیست.
    برای داشتن یک رژیم غذایی مناسب ،گرمی و سردی غذا هرگز نباید خارج از توان شخص باشد و بایستی در حد تحمل، هر غذایی را مصرف نمود برحسب عادت روزانه بایستی غذا مصرف شود، نه در فراوانی اسراف و نه در کمبود امساک زیرا هر دو زیان آور است. اگر مقداری از غذای دارویی مصرف شده باشد باید سعی کرد و صبر نمود تا کاملاً حل و جذب شود. سپس غذای بعدی را صرف نمایند و چیزی که ضد آن باشد مصرف ننمایند.

    اگر غذای سنگین و امتلاء آور مصرف شود باید در تعقیب آن غذای سبک ولطیف مصرف نمود. زیان بخش ترین نوع، غذاهایی است که قبل از هضم غذای اولی خورده شود. بدین ترتیب بدترین کارها پر کردن شکم و پرخوری است به ویژه اگر غذای ناپسند باشد.

    دردهایی که به علت پرخوری و خوردن غذاهای غلیظ (چرب سرخ کرده پرحجم) مثل دردهای مفاصل به وجود آمده باشد، در هنگام خوردن این گونه غذاها آن دردها زیادتر خواهد شد و پرخوری باعث ابتلاء به بیماری های تنگ نفس، برونشیت، نقرس، دردهای کبدی و بیماری های بلغمی (سنگین و سخت شدن بدن) و سودایی خواهد شد.

    پرخورى غذاهای لطیف بیماری هایی از قبیل ورم، تب های نامنظم، لختی و شلی به بار خواهد آورد. عوارض خوردن غذاهای چرب و سنگین و دیرهضم را می توان با کم خوری و غذاهای لطیف و ساده جبران نمود. هیچگاه نمی توان عوارض خوردن غذاهای سنگین را با غذاهای سنگین تر جبران نمود موضوع تناسب غذایی و رعایت سرد و گرم و ضد و نقیض بودن آنها در بیشتر کشورها معمول و مرسوم است. مثلاً آشامیدنی های مختلفی برای غذاهای مختلف در نظر گرفته اند. چنانچه چلوکباب را با دوغ، کله پاچه را با آب انار، حلیم و روغن را با آب انگور و نیز ادویه هایی برای غذاها بدین طریق در نظر گرفته اند که سماق و ترشی را با چلوکباب، دارچین را با حلیم و روغن و کدو و نعناع را با پنیر و مشگ طرامشیع یا کاکوتی را با ماست و گلاب را با هندوانه مصرف نمایند. بایستی بعد از خوردن غذاهای سنگین اندکی راه رفت و هیچگاه نباید بعد غذاهای سنگین بلافاصله خوابید و پس از خوردن غذاهای سنگین نبایستی عصبانی شد و حرکات شدیدی را انجام داد .

    #تغذیه مناسب #سلامتی #لاغری

    پیشنهاد داریم از سایر مطالب سایت نیز دیدن فرمائید

    مطلب بعدی
    مطلب قبلی

    منبع

    تاریخ : ۱۳۹۶/۰۲/۱۹

    نویسنده: admin

    اشتراک مطلب با دوستان :


تاريخ : پنجشنبه ٢۱ اردیبهشت ،۱۳٩٦ ساعت: ۸:٤۱ ‎ق.ظ ا نویسنده : شکیبا امجدی ا نظرات ()
تگ ها :



سومین دوره جایزه سپیدار برگزار می شود

 

 

  • سومین دوره جایزه سپیدار برگزار می شود

    به گزارش لگیت خبر، جایزه سپیدار هر ساله با
    تأکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه محیط‌زیست در دو گروه سنی بزرگسال و کودک‌ونوجوان فراخوان
    می‌دهد و امسال نیز همانند دو دوره گذشته از شاعران و نویسندگان بزرگسال دعوت می‌کند
    تا آثار ادبی چاپ‌نشده خود را با موضوع‌های محیط زیستی به دبیرخانه این جایزه ارسال
    کنند. آثار ارسالی باید در قالب داستان (داستان کوتاه، بلند، رمان) و شعر با موضوع
    محیط زیست که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده، باشد
    .

    سومین دوره جایزه سپیدار برگزار می شود

    شرکت‌کنندگان باید آثار خود را در قالب
    فایل
    WORD و همراه با فایل مشخصات از طریق پست الکترونیک ارسال کنند. همچنین این
    آثار نباید قبلا چاپ شده باشند یا در جایی زیر چاپ باشند. به ۳ اثر برگزیده در هر رشته شش میلیون، چهار میلیون و دو میلیون تومان جایزه
    نقدی تقدیم خواهد شد و اثرهای برگزیده دوره سوم جایزه همانند ادوار گذشته توسط کتاب‌های
    نردبان وابسته به انتشارات فنی ایران چاپ خواهد شد
    .

    مهلت ارسال آثار تا ۳۰ مردادماه سال جاری
    است. شاعران و نویسندگان علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را به نشانی تهران، خیابان مطهری،
    خیابان میرعماد، پلاک ۲۴، شرکت انتشارات فنی ایران، طبقه اول، دبیرخانه جایزه سپیدار
    یا پست الکترونیکی

    sepidar@entesharat.com ارسال کنند.

    فراخوان سومین دوره جایزه سپیدار ویژه کودکان
    و نوجوانان فروردین ماه سال جاری منتشر شد. علاقه‌مندان برای اطلاع از جزییات بیشتر
    این جایزه به سایت

    www.sepidaresabz.com یا کانال تلگرامی @sepidaraward مراجعه کنند همچنین
    می‌توانند با شماره تماس ۸۸۵۰۵۰۵۵-۰۲۱ داخلی ۱۱۲۰ تماس بگیرند
    .

    منبع

    نوشته سومین دوره جایزه سپیدار برگزار می شود اولین بار در لگیت خبر پدیدار شد.

    سومین دوره جایزه سپیدار برگزار می شود

تاريخ : شنبه ۱٦ اردیبهشت ،۱۳٩٦ ساعت: ۱٢:٢٤ ‎ب.ظ ا نویسنده : شکیبا امجدی ا نظرات ()
تگ ها :



۹۰ دقیقه استرس ،شاهین بالاخره برد

 

 

  • ۹۰ دقیقه استرس ،شاهین بالاخره برد
    عصر ورزش:در این بازی ابتدا این نفت و گاز بود که توانست دروازه حریف خود را باز کند
    بعد از ان گل شاهین سرتاسر حمله شد اما با وجود چند موقعیت خطرناک، نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید

    در نیمه دوم حملات شاهین  ادامه دار بود تا اینکه تعویض طلایی حمید کللی فرد کار خود را به خوبی انجام دادند.
    ابتدا مجید خدابندلو که بین نیمه وارد زمین شده بود دقیقه۶۵ موفق شد با یک شوت توپ را به تور دروازه برساند
    شاهین که ۱۰ نفره شده بود همچنان موقعیت های داشت که یکی پس از دیگری هدر رفت تا این که دوباره در دقیقه ۹۰مجید خدابندلو با یک ضربه کاشته  زیبا گل دوم  شاهین رابه ثمر رساند و ورزشگاه غرق در شادی شدی شد.

    بعد از گل شاهین ،نفت و گاز فشار زیادی به روی دروازه ی شاهین اورد ولی بی فاید بود و بازی با همون نتیجه ۲بر۱ به اتمام رسید.


تاريخ : پنجشنبه ۱٤ اردیبهشت ،۱۳٩٦ ساعت: ٤:۳٢ ‎ق.ظ ا نویسنده : شکیبا امجدی ا نظرات ()
تگ ها :



دانلود آهنگ جدید مسیح و آرش ای پی (AP) خیلی دلم تنگه

موزیک جدید و فوق العاده احساسی و شنیدنی آرش ای پی و مسیح خیلی دلم تنگه با متن و کیفیت اصلی

موزیک و شعر : آرش AP و مسیح / تنظیم : مسعود جهانی

Download New Music Masih & Arash AP – Kheyli Delam Tange With Direct Links 128 & 320

Kheyli Delam Tange دانلود آهنگ جدید مسیح و آرش ای پی (AP) خیلی دلم تنگه

اینستاگرام arashap_music : به زودی…..
تک تک نظراتتون برام محترم هستش
دوستون دارم
 تاجِ سرید

داریم کاملش میکنیم تازه نوشتم شعر رو با مسیح اگر زمان میبره چون شما لایق بهترینین

متن آهنگ خیلی دلم تنگه آرش ای پی و مسیح

خیلی دلم تنگه
گلای باغچه رو چیدم من ببین چه قشنگه
لباس نو پوشیدم واست ببین چه خوش رنگه
بهم میاد یا نه ؟! بد نشدم من که
ببین چقدر آروم
بغضمو قورت میدم
نمیاد از این چشا اشک که
آروم بغل کردم عکسامونو
بد نبودم من که
دلم رو گم کردم اما باز
خیلی دلم تنگه
 آروم شدم سنگ دل

مسیح و آرش ای پی خیلی دلم تنگه


تاريخ : شنبه ٢ اردیبهشت ،۱۳٩٦ ساعت: ۱٢:٤۸ ‎ق.ظ ا نویسنده : شکیبا امجدی ا نظرات ()
تگ ها : آهنگ ، هنر ، دانلود ، موزیک


امکانات وب